fredag 22. mai 2009

Shoppeglad og pengelens


Jeg kjenner en inderlig trang til å shoppe. Det kribler i magen hver morgen jeg passerer Indiska og Message på vei til skolen. Spesielt på dager der jeg oppdager at nye varer har kommet inn, og de er stylet på utstillingsdukken som stirrer på meg fra vinduet. Det er da det er kjipt å være student. Pengelens student.

Heldigvis kan man drømme, og det gjør jeg også. Drømte faktisk at jeg vandret rundt i en butikk full av fantastiske klær, og jeg hadde tenkt å shoppe, helt til det gikk opp for meg at veska mi var borte. Skrekk og gru!! Jeg løp da tilbake til cafeen jeg hadde vært på, og fant veska med en tom lommebok. Jeg våknet heldigvis fra dette marerittet idet jeg skulle til å sperre alle kortene mine. Aldri før har virkeligheten vært herligere!!
Undrer meg over denne drømmen, da jeg føler at det er underbevisstheten min som vil fortelle meg noe. Noe jeg egentlig allerede vet. Nemlig at jeg må kontrollere min shoppeavhengighet, før jeg rett og slett er raka fant.

Heldigvis har jeg en elskelig symaskin som kan redde meg ut av slike perioder. Da er det fram med saksen og siste utgave av Costume. Så kanaliserer jeg all min energi og kreativitet mot min lille Bernette 50, og gamle utdaterte plagg fødes på ny.

Så til alle shoppeglade, blakke studentfashionistas: KJØP SYMASKIN!!

1 kommentar:

  1. Jeg skal gjøre det! Men jeg er også en SVÆRT pengelens student desverre, så må nok vente litt. Men når den tid kommer, skal du få holde et lite kurs, lille designerspire ;)

    SvarSlett