mandag 18. mai 2009

Ja vi elsker...

18. mai!!! En slitsom helg er endelig over, og jeg kan nå puste lettet ut. Puh! det er ganske synd i grunn, at 17.mai har blitt slik en skrekkens dag for meg. Før eeelsket jeg denne dagen. Dypt og inderlig. Elsket å kle meg i bunad, spise is, se på barnetoget, russetoget og borgertoget. Treffe kjentfolk i vrimmelen av mennesker som sloss om plasser på kafeer. Sukk som jeg savner å elske 17. mai.
Ting har forandret seg. Bunaden har jeg ikke brukt siden jeg var 17 år. Hver eneste nasjonaldag de siste årene har jeg jobbet, jobbet, jobbet. Servert lykkelige mennesker som vifter med flagget og roper HURRA før de bestiller kaffen. HURRA!!!! svarer jeg med den største sarkasme. Det er ikke en dag i året jeg opptrer så falsk og lite sannferdig som på 17.mai!

Men i dag. I dag er en ny dag. Og det er et helt år til neste gang.
Så HURRA for 18. mai!!!

1 kommentar:

  1. Uff da, vennen! Kjipt at du har mistet 17.mai gløden! Ikke bra!
    Men, din tid vil komme! Uten tvil! Du skal jo ikke jobbe hver eneste 17.mai til du dør! :)

    SvarSlett