søndag 21. juni 2009

Ferie, og en kvinnelig blomsterkasse.

Skolen er endelig ferdig for i år!
Nå sitter jeg igjen med dårlig samvittighet over alt jeg ikke har fått gjort i eksamenstida. Hva jeg tenker på da det gidder ikke du å lese om, og det gidder jeg derfor ikke jeg å ramse opp.

Etter en fullført eksamen, og en heidundrende eksamensfest og påfølgende jobbhelg, kastet jeg meg på flyet til Tromsø. Så her sitter jeg da, trøtt og jævlig, siden jeg ennå ikke har sett en seng siden jeg sto opp på lørdag morgen. Pytt pytt, nå har jeg i hvert fall en ukes ferie. Hei hurra!!
Bilder fra eksamensfesten på torsdag:


På flyet i dag tidlig oppdaget jeg en fantastisk figur av et kvinnemenneske. Hun satt et par rader foran meg, og det tok en stund før jeg skjønte at dette i det hele tatt var et menneske og ikke en blomsterkasse. For det eneste jeg kunne skimte med mine trøtte øyne, var en vakker blomsterbukett som vaiet over seteryggen. Lenge satt jeg å lurte på hvilken ekslusiv oppsats som hadde blitt plassert på et eget sete i flyet. Reservert og betalt. Først da flyet hadde landet innså jeg at det slett ikke var en blomsteroppsats, men en meget dekorert kvinne. Hun reiste seg i midtgangen, lang som hun var, ikledd et sort sjal med grå pelsdusker og et fotsidt skjørt. Selvfølgelig med blomstertrykk, som "matchet" så fint de tjue orkideene hun hadde plantet i parykken sin. Verden er full av herlige mennesker du.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar