søndag 28. juni 2009

Family - fun - time


I helgen har jeg deltatt i en sjelden aktivitet som jeg velger å kalle "family fun-time". Jeg er hjemme i Tromsø bare to ganger i året, og da gjelder det å pleie familieforholdene. Denne gangen gikk vi ut i naturen for å feire en forsinket sankthans, med bål, grillmat, alkohol og godt humør. Gitaren var selvfølgelig også med!! Hva er vel en festkveld rundt bålet uten levende musikk?

For å unngå skjemmende bål-lukt på klærne plyndret jeg vår "fellesgarderobe" hos bestemor. Dette ble ikke så ille som det kunne blitt, merket jeg. Med anorakk og genser fra 70-tallet og en bukse - et par nummer for stor, kan jeg her gå for å være en festivalgal musikkelsker.

Midnattsolen skinte hele natten, og ga oss en unnskyldning til å bruke solbriller til leggetid. Gitaren gikk på rundgang og oppfordret til tosang, ikke allsang. (Sangferdighetene i familien er fordelt kun på meg og min bror.) Resten tramper takta, med sjel og innlevelse. Hei hå!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar