tirsdag 28. april 2009

Maskuliniteten lenge leve

På vei til skolen 08.00 i går tidlig så jeg en figur som mildt sagt stjal min oppmerksomhet. Da jeg hadde gått over gaten fra Østbanehallen, og stod ved foten til Karl Johansgate ser jeg en mann som står lent inntil en husvegg. Han var iført en pilotjakke og en hvit struttekjole…….ja nettopp, struttekjole à la Marilyn Monroe!! Helt naturlig for en voksen mann. Kjolen hadde til og med gjennomsiktige partier i vertikale striper. Det så ikke ut som en typisk dragqueen, han hadde nemlig ingen andre elementer som skulle tilsi at han var glad i kvinneklær. Ingen sminke, ingen parykk eller barberte legger.
Bare en mann i kjole.
Stakkar! Tenker at denne karen har vært på et heseblesende nachspiel og blitt lurt av en dame. Antageligvis våknet han opp og oppdaget at klærne hans var borte, og siden det er straffbart å gå naken på gaten måtte han ikle seg en kjole fra vårkolleksjonen (fra et annet tiår).
Skulle gjerne tatt et bilde av han, men hadde for mye medfølelse med han til å krenke hans manndom på den måten.

Likevel førte han seg som en mann, med rak rygg. Det skal han ha. Det skal en ekte mann til for å gå i Karl Johan med hvit struttekjole.

2 kommentarer:

  1. Damn! Hvorfor var ikke jeg der????? :)

    SvarSlett
  2. Fort gjort det der. Han var sikkert en trivelig kar :)

    SvarSlett