mandag 20. april 2009

Reprise på Grønland



Her om dagen var Carina, Tone og jeg ute og spaserte på Grønland. Jeg hadde lenge vært å siklet i vinduet på en vintagebutikk som heter "Reprise", og gledet meg derfor veldig til å endelig kunne stikke innom der med penger i lommeboka!! Herlig!! Ingenting er som følelsen man har når man vet man skal shoppe noe fantastisk. Butikken var faktisk utrolig liten på innsiden, og full av sjarm og små gullkorn. Som en godtepose for øyet, fullt av farger, mønstre og stiler fra ulike tidsepoker. Som jeg alltid gjør med godteposer, kastet jeg meg inn og prøvesmakte en av hver….nesten. Fant selvfølgelig et fantastisk antrekk. En kjole i sort, lilla, blå og turkis. Basert på farger og fasong tipper jeg at den er fra 80-tallet en gang.
Veske fant jeg også, og den passet selvfølgelig perfekt til kjolen. Vi ble da enstemmig enige om at dette antrekket var absolutt noe vi kunne sett på Carrie Bradshaw.
Take a look!!

Vi ble faktisk sittende en stund inne i butikken, diskuterte klær og pratet med damen som eide butikken. Det var en usedvanlig hyggelig dame, som mer enn gjerne fortalte oss sin historie. Denne butikken hun nå er den stolte eier av, har vært en livslang drøm, en drøm det har tatt tid å få oppfylt. På tross av angst for trafikk, har hun til og med jobbet som trikkefører for å finansiere hjertebarnet sitt. Som det sies så ordner det seg for snille jenter.

Du kan kanskje kalle dette reklame, og på en måte er det det. Forskjellen er at dette er en ærlig reklame. Ikke får jeg betalt, heller ikke noen ting igjen for dette, jeg bare elsket denne butikken, og eierens historie. Hun fortjener gratis reklame any day!!!

Så ta en tur innom "Reprise", i Schweigårdsgate på Grønland.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar