onsdag 15. desember 2010

Leaving. When she arrives, she realizes that she has already been there a while.

I'll be home for christmas. There's nothing quite like it.

Jeg elsker julen i Tromsø. Dagen er mørkt som natten, som den bør. For dagslys og snø er helt påske for meg. Og glem mørketidsdepresjoner. Det er i mørket man føler behovet for mennesker rundt seg. Det er i mørket man tenner levende lys. Det er i mørket man koser seg med en gløgg sammen med famile og gode venner. Det er i mørket man feirer O' jul med din glede.

Billetten er bestilt, og det nærmer seg avreisedato. Men jeg har forberedt meg mentalt i mange uker. Jeg er en god dagdrømmer. Litt for god ifølge min barneskolelærer. Og ofte finner jeg meg selv i Tromsøs gater, shopper julegaver, møter venner, ler med mamma, ser Poirot med pappa. Mind-traveling er fantastisk, og gjør mine ferier lengre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar