tirsdag 11. mai 2010

Skriveånden


Noen ganger får jeg ånden over meg. Ikke ånden i flasken, og ikke den Hellige ånd, men skriveånden. Og det er ingen dårlig ånde.

Den er over meg nå i skrivende stund. Den sier ikke hva jeg skal skrive, bare at jeg skal skrive. Det er i hvert fall frustrerende! Resultatet er at pennen løper løpsk over papiret, eller fingrene over tastaturet, som er den moderne versjonen. Så fyller jeg ut utallige linjer med bokstaver og ord som lagnt i fra forteller en spennende historie. Som nå.

Poenget er at jeg elsker å skrive. Særlig når jeg har kreativ frihet. Så hvis du ikke liker å lese har du nå rotet deg bort i noe du egentlig ikke hadde tenkt til. For du vil mest sannsynlig ikke lære noe av dette. Bortsett fra at du vil kjenne meg litt bedre.
Hvilken bonus!!

1 kommentar: