mandag 30. mars 2009

Gategalleri!


For tiden driver vi å lager lokalavis på skolen. Dette er ikke bare en læreprosess, men også en uformell duell med B-klassen, (jeg går altså i A, om du ikke skjønte det). Konkurranseinstinktet er på topp, og ideene tvinges frem. I den anledning bestemte jeg meg for å skrive om tagging/grafitti. Jeg huket da tak i en kunstnerisk kokkejævel, med lang fartstid innen dette miljøet, og fikk han til å vise meg rundt på populære taggesteder.

Du snakker om gategalleri!!

Dette er bilder tatt i en skatepark på Grønland, et sted der tagging og grafitti er ”semi-lovlig”. Med bakken dekt av flere titalls tomme spraybokser, plastposer, ølbokser og sneiper, krevde det en viss planlegging av hvert skritt. Likevel var det ikke det som gjorde mest inntrykk på meg. Dette var som en fargerik ghetto. Inspirerende i grunn. Det er nesten synd å tenke på at mange av disse hobbykunstnerne kaster bort talentet sitt. What a waste of talent!! Dette kunne like gjerne vært laget av kunststudenter.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar